reklama

Windsor Castle

Hrad Windsor je jeden z najstarších a najväčších doposiaľ obývaných hradov na svete. Jeho stavba začala v roku 1075 a dnes je stále kráľovskou rezidenciou. Pozrite si pár fotografií z mojej návštevy hradu a video o hrade, ako aj zaujímavé videá o poslednom rozsiahlom požiari hradu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

K hradu Windsor sa dostanete autom, autobusom, alebo vlakom priamo z Londýna. Ja som zvolil cestu vlakom z Waterloo station (dá sa aj rýchlejšie z Paddingtonu) a po cca 50min. príjemnej cesty popri rugbyových a golfových ihriskách som vystupoval v Etone, kde je okrem iného aj jedna z najlepších anglických škôl.

Windsor castle
Windsor castle 


Vystúpite rovno pod hradom. Okolie je nádherne upravené a cesta vedie priamo na hrad. Vpravo je Eton s univerzitou, vľavo hore už jedna z najmohutnejších veží s hodinami, prejdete popod vežu a ste pri vstupe do hradu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Windsor castle
Windsor castle 

Do areálu hradu môžete vstúpiť touto bránou, alebo pokračovať ďalej po ceste a vstúpiť rovno k donžonu - hlavnej a prevej obytnej veži na hrade.

Windsor castle
Windsor castle 


Jej okolie tvoria budovy, kde je expozícia kráľovských zbierok a zariadenia.

Windsor castle
Windsor castle 


Druhú časť komplexu tvoria kráľovské apartmány , kde býva kráľovná.

Windsor castle
Windsor castle 


Veža je prítomná prakticky v každom pohľade v areáli hradu, pretože je prakticky v strede pevnosti.

Windsor castle
Windsor castle 

Okolie hradu je tiež veľmi zaujímavé. Mňa upútala najviac alej lemujúca cestu do hradu, ktorú môžete vidieť aj na videu.

Obrázok blogu


Na internete som našiel aj video, na ktorom je vidieť okolie hradu. Na rozľahlých plochách s parkovou úpravou (ozajstný anglický park otvorený do krajiny) je vidieť aj divú zver - počnúc kačacou rodinkou až po jeleňa a jeho stádo. Do hradu vedie naozaj najpôsobivejšia alej akú som kedy videl.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To čo však ľudí zaujímalo pri mojej návšteve v roku 2001 najviac, bolo ako sa hrad vysporiadal s požiarom v roku 1992.

Oheň sa rozšíril z Private Chapel na St.George´s Hall a State Drawing Rooms a zasiahol aj časť Brunswick Tower. Stav po požiari a pohľady do interiéru môžete vidieť na tomto 4min. videu.

Pri mojej návšteve prebiehala na hrade trvalá zbierka na obnovu zhorenej časti hradu, ktorú sprevádzala pôsobivá expozícia o požiari. Poďme však k príjemnejším pohľadom. Takto vyzerá hrad z hlavnej uličky mestečka Eton.

Windsor castle
Windsor castle 


Aby ste si urobili aspoň základnú predstavu o rozľahlosti hradu, pripájam fotografiu jeho nákresu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Windsor castle
Windsor castle 


Viac informácií o hrade Windsor a Etone . Stránky kde nájdete slovenské hrady .

Robert Mazanik

Robert Mazanik

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád architektúru a snažím sa, aby ľudia bývali lepšie. Preto pre nich staviam moderné montované domy. Mám rád Slovensko a jeho pamiatky, založil som stránku venovanú našim pamiatkam. Zoznam autorových rubrík:  Moderné drevostavbySlovenské pamiatkyPamiatky vo sveteStary blogMoje knihy

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu